maanantai 4. huhtikuuta 2011

Kollektiivinen vauvamuisto

Berliinin eläintarhan kuuluisa jääkarhu Knut kuoli yllättäen maaliskuussa ja se tuntui surulliselta, sillä olin itsekin ihastellut Knutia pentuna. Berliininkuvieni jämien joukossa oli joitain kuvia Knutin esityksestä, ja viikonloppuna tein sivun aiheesta.

Skräppimojoni on viime aikoina ollut aika alamaissa, mutta välillä on tehnyt mieli hypistellä tarvikkeita. Olen leikellyt papereita muotoon ja tehnyt yhdistelmiä kuviopapereista. Tässä kehyksenä oleva ruudullinen paperi on tullut minulle jostain ja ollut vaikeiden papereiden joukossa odottamassa kohtaloaan. Nyt sille löytyi tarkoitus. Tarinointilappu puolestaan on vanhan passini ylimääräinen sivu: otin passin askartelukäyttöön, ja tarkoitukseni on skräpätä myös passi itse.

Sivu on myös 1/100: olen ottanut oman haasteen olla ostamatta lisää tarvikkeita ja toisaalta skräpätä enemmän. Niinpä ajattelin tehdä 100 sivua, korttia tai muuta paperiaskartelua minulla jo olevista askartelutarvikkeista ennen kuin ostan lisää. Poikkeuksen tähän tekevät maalit ja lakat, sillä haluaisin maalata enemmän skräppisivuihin ja ehkä kokeilla suihkuteltavia värejä ja gessoa, mutta varsinaisia skräppäystarvikkeita en aio nyt hetkeen ostaa. Lisäksi olen perustanut "100 asiaa joista haluan skräpätä" -listan, johon kirjoitan aiheita sitä mukaa kun niitä tulee mieleen. Olen myös ajatellut kokeilla skräpätä useita sivuja samasta kuvasta, siten että niihin tulee erilainen tunnelma ja eri tarina - mutta tästä lisää tuonnempana.

Muoks. En ole pohtinut kummempaa aikarajaa 100 tuotokselleni. Kuvittelisin, että tänä vuonna ei enää tarvitse shoppailla, koska en yleensä ole kovin tuottelias.

6 kommenttia:

sannika kirjoitti...

Kiva leiska ja hyviä ideoita tässä postauksessa! Itse löysin vanhan vihkon, johon olin joskus pari vuotta sitten kirjannut ihan vaan muutamia skräppäysaiheita. Joukossa oli journalingin alkuja, ja sitä oli tosi kiinnostavaa selata! Osan sivusta olen tehnyt ja osa aiheista oli unohtunut, mutta vielä ehtii. :-)

Sinulla on muuten tosi kaunis käsiala, varsinkin tuo pystysuuntaan oleva kauno!

m kirjoitti...

hyvä projekti sulla menossa!

Pia K kirjoitti...

Tykkään pyreästä muodosta sivussa, ja hyvin olet selättänyt vaikean paperin.

Oletko arvioinut, kuinka kauan sulla menee aikaa sataan askarteluun? Jotain saman tapaista vois itsekin joskus kokeilla...

Pia K kirjoitti...

Oh, pyreä onkin aika kiva uus sana ;)

Marie kirjoitti...

Mietinkin mikä tuo muoto on, piparireunainen ympyrä vai kukka. Se on siis pyreä! :D

xing kirjoitti...

Hmm... minulla taitaa olla kuvia Korkeasaaren flamingoista, joiden kohtaloksi kävi kettu..
Hyvä projekti! Tosin erilaisia maaleja ja apuaineita on ihan rajattomasti, niistä voi innostua ihan yhtä paljon kuin papereista :)